Alexa Daniela Munteanu

O lungă perioada de timp din viața mea m-am confruntat cu anxietatea generală.

Totul parcă se întâmpla pe dos.

Foarte mult timp nu am știu ce se petrece cu mine, aveam impresia că totul se întâmplă împotriva mea și nu știam cum să gestionezi situațiile complicate în care mă tot aflam. Grijile excesive erau la ordinea zilei, iar de somn nici nu mai are rost să vorbesc, mă confruntam foarte des cu insomnii.

Aveam foarte des dificultăți de concentrare și uneori chiar atacuri de panică. Încercam să evit pe cât cu putință situațiile sociale, anxietatea mă făcea să cred că nu sunt destul de bună încât să fac parte dintr-un grup social, și că mă voi face cu siguranță de râs.

Când toate aceste simptome s-au înrăutățit, mi-am dat seama că trebuie să fac ceva. Grijile excesive pe care le aveam constant mă împiedicau chiar și să merg până la magazin.

Să ies afară reprezenta un adevărat chin pentru mine, așa că începusem să mă izolez din ce în ce mai mult și să stau din ce în ce mai retrasă. Acest lucru îmi dădea o anumită senzație de confort, însă în realitate mă limita și mă făcea să stagnez, mă simțeam neputincioasă.

Am ratat foarte multe ocazii importante din viața mea din cauza anxietății, am avut rezultate slabe la diferite examene din cauza fricilor mele, am îndepărtat de persoane dragi și am ratat o mulțime de momente frumoase.

Citind tot felul de articole despre anxietate, mi-am dat seama că este anormal ce se întâmplă cu mine. Am conștientizat că trebuie să fac o schimbare, știam că nu va fi ușor și că voi avea cu siguranță momente în care voi simți că cedez, însă eram dispusă să fac primii pași în drumul meu spre vindecare.

Pentru că știu cât de dificil este să te confrunți cu anxietatea, am ales să spun aceste lucruri, în speranța că voi ajuta și alți oameni să se vindece de anxietate generală definitiv, și cum poți scapa de anxietate singur.

Cum m-am vindecat singur de anxietate generalizată


Cele cinci principii de care am ținut cont și care m-au vindecat de anxietate generală au fost: mișcarea, pastilele de anxietate, prioritizare a somnului, renunțarea la cofeină, țigări și alcool, și meditația.

1. Exercițiile Fizice

Diferitele antrenamente sau alte forme de mișcare reduc considerabil simptomele anxietății și depresiei. Sportul face creierul să producă anumite substanțe (ex. endorfine) care ne fac să ne simțim mai bine.

Pe lângă faptul că activitatea fizică regulată reduce simptomele anxietății, aceasta ne face să ne recâștigăm încrederea în sine, ne distrage atenția de la griji si ne face să avem parte de mai multă socializare, toate acestea în timp ce ne menținem sănătoși și arătăm bine.

Conform unui studiu exerciții fizice regulate pot reduce riscul de a dezvolta anxietate cu pana la 60%. (1)

Cu toate acestea un alt studiu demonstreaza faptul ca persoanele care practica un sport individual sunt mai predispusi sa se confrunte cu anxietatea decat cele care practica un sport in echipa.(2)

2. Pastile de Anxietate

De-a lungul procesului meu de vindecare, am încercat numeroase pastile și tratamente destinate anxietății. Însă nu toate fac ceea ce promit.

Tratamentul medicamentos de care am fost cel mai mulțumită a fost ZenMaster. Acesta mi-a redus considerabil simptomele, a eliminat stresul, reducându-se astfel și grijile nefondate pe care le aveam.

3. Somnul de 7-8 ore

Prioritizarea somnului este unul dintre pașii importanți pe care i-am urmat pentru a scăpa de anxietate. cu toate că grijile excesive și stresul continuu îți vor îngreuna procesul de somn, trebuie să găsești o soluție care să te ajute să dormi. Pe mine ZenMaster m-a ajutat să-mi găsesc echilibrul în ceea ce privește somnul.

Deoarece dă o senzație de liniște, corpul și creierul meu se relaxau și aveam parte de un somn liniștit și odihnitor. Somnul corespunzător face creierul să fie mai odihnit și reduce astfel din stres și griji, dând chiar și o stare generală mai bună.

4. Renuntarea la cafea, țigări si alcool

Aceste trei substanțe: cofeina, țigările și alcoolul, se numără printre substanțele care stimulează creierul, provocând palpitații. De aceea este important să le evităm pe cât posibil.

Recomandat este să renunțăm la ele definitiv. Palpitațiile create de aceste substanțe pot crea probleme mai mari, precum: dificultăți respiratorii, amețeli, durere în piept sau chiar și leșin.

5. Meditația

Meditația este una dintre cele mai bune practici în tratarea anxietății, deoarece aceasta induce corpului o stare profundă de relaxare, elimină stresul și îngrijorările excesive produse de anxietate.

Poți încerca meditația de unul singur, sau meditația ghidată, care constă într-un tip de meditație condusă de altcineva, un instructor instruit experimentat, acesta te ajută să atingi starea de atenție și relaxare ce are ca scop reducerea stresului.

În urma meditației, care are și scopul de a-ți antrena mintea, se ajunge la un nivel sporit de calm, concentrare și conștientizare spirituală.

După câteva ședințe de meditație te vei simții cu totul alt om, un om mai relaxat, mai lipsit de griji și căruia îi este ușor să se descurce în societate.

Să respecți toate aceste lucruri ți se poate părea dificil la început, însă odată ce vei vedea că apar rezultate, vei avea încă un strop de motivație care te va conduce spre un rezultat final satisfăcător.

Toate aceste practici precum meditația, somnul și renunțarea la cafea, țigări și droguri, nu sunt de ajuns pentru tratarea definitivă a anxietății. De aceea este important să folosești și un tratament medicamentos corespunzător.

Așa cum am spus și în rândurile precedente, pentru mine ZenMaster a fost o barcă de salvare. Cu toate că am urmat toate cele cinci principii pe care vi le-am împărtășit și vouă, fără ajutorul acestui medicament nu aș fi reușit să scap definitiv de anxietate generală cu care mă confruntam de atâta timp.

Acum pot spune că sunt cu totul altă persoană, am scăpat de griji excesive, de stresul continuu, de atacurile de panică și de frica de societate. Am devenit o persoană sociabilă, cu noi idealuri. Și mai ales, mi-am făcut noi prieteni și duc acum o viață normală.


Sursa:
1. Svensson Martina, Brundin Lena, Erhardt Sophie, Hållmarker Ulf, James Stefan, Deierborg Tomas Physical Activity Is Associated With Lower Long-Term Incidence of Anxiety in a Population-Based, Large-Scale Study . Psychiatry Res. (2019) 281:112546. doi: 10.1016/j.psychres.2019.112546.

2. Pluhar E, McCracken C, Griffith KL, Christino MA, Sugimoto D, Meehan WP 3rd. Team Sport Athletes May Be Less Likely To Suffer Anxiety or Depression than Individual Sport Athletes. J Sports Sci Med. 2019;18(3):490-496. Published 2019 Aug 1.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *