Alexa Daniela Munteanu

Dacă ești sceptic/ă în ceea ce privește medicamentele destinate vindecării depresiei, poți încerca și alte metode.

Metode care au fost încercate și de alte persoane și care au dat rezultate foarte bune. Trebuie însă să știi că trebuie să depui mai mult efort pentru a te vindeca fără tratament, deoarece este necesar să îți schimbi stilul de viață cu totul.

Îți poți trata depresia și fără antidepresive sau alte tipuri de astfel de medicamente, însă totuși, este recomandat să apelezi la ajutorul unui psihoterapeut.

Tratament pentru depresie fără antidepresive

Cu toate că nu vrei să iei medicamente, este important să știi că depresia nu va trece de la sine, și este necesar să faci anumite demersuri pentru a te vindeca. Iar ace variante poți adopta pentru a te trata de depresie:

1. Prioritează somnul

Pentru a te vindeca dreptate de presă este necesar să ai parte de odihnă. Pentru a avea un somn optim și odihnitor trebuie să dormi între 6 și 8 ore pe noapte.

În plus, atunci când ești odihnit, ai și o stare mai bună și arăți mai bine. Trebuie să știi că insomniile favorizează depresia, însăși prea mult somn poate fi dăunător.

2. Redu consumul de cofeină

Cafeaua și băuturile/ alimentele care conțin cofeină pot agrava simptomele depresiei. Pe lângă faptul că aceasta creează dependență, cofeina îți produce și o stare de agitație ce se resimte la nivelul întregului corp.

3. Vitamina D

Studiile au arătat că pacienții care suferă de depresie, au un deficit crescut de Vitamina D. De aceea este important să suplimentezi cantitatea de vitamina D din corp, pentru a o menține la nivelul potrivit.

4. Fă sport zilnic

Atunci când facem sport, corpul nostru creează substanțe ce ne induc o stare de bine. Dopamina și serotonina sunt cele două substanțe pe care corpul le elimină atunci când facem sport.

Aceste substanțe chimice din corpul nostru reprezintă neurotransmițători ce se ocupă de starea de bine pe care o resimțim. Cu cât faci mai mult sport, cu atât te vei simți mai bine, iar stările depresive vor fi estompate.

5. Evită consumul de alcool

La fel ca și cafeaua și substanțele interzise, alcoolul poate creea la rândul său dependență, și mai ales, agitație. Atunci când consumi alcool, depresia ta se poate înrăutății.

Chiar și dacă nu suferi încă de depresie, și obișnuiești să consumi alcool frecvent, mult peste măsura acceptată, devii predispus la dezvoltarea depresiei.

6. Ai grija de viața ta socială

O viață socială activă, în grupurile potrivite de persoane, poate fi cheia tratării depresiei. Atunci când avem prieteni și apropiați de nădejde, cu care putem ieși și discuta despre tot felul de lucruri care să ne deconecteze de la stările de tristețe pe care le avem, suntem cu un pas mai aproape de vindecarea depresiei.

O viață socială activă nu numai că ne ține departe de depresie, prevenind-o, însă o și tratează. De asemenea, este important să-ți alegi bine grupul de prieteni, un anturaj negativ se poate afunda mai mult decât a făcut-o depresia, și bineînțeles, îți va înrăutăți simptomele.

7. Dietă

O dietă echilibrată îți va îmbunătății starea generală și iti va reduce simptomele asociate depresiei.

Cum funcționează acest lucru?

Dieta sănătoasă îți va îmbunătății în primul rând sănătatea, iar acest lucru se va reflecta și asupra psihicului. Vei fi mai pozitiv/ă, Iar depresia va dispărea treptat. În plus, gătitul sănătos te va ține ocupat/ă, și vei avea mai puțin timp să te îngrijorezi inutil.

8. Meditează

Meditația te va face să te cunoști mai bine pe tine. Practicând-o vei extermina depresia direct de la rădăcină, deoarece vei lucra cu propriile tale gânduri și sentimente.

Există numeroase tipuri de meditație. Poți opta chiar și pentru cea auditivă, pe YouTube vei găsi o mulțime de sunete potrivite pentru acest lucru. De asemenea, poți căuta online tipuri de meditație, și îl poți alege pe cel potrivit pentru tine.

9. Medicamente antidepresive fără rețetă medicală

În caz că vrei să încerci ceva natural, atunci medicamentele antidepresive fără rețeta medicală sunt o soluție bune pentru cei care doresc o soluție fără efecte secundare.

ZenMaster

Noi am dezvoltat ZenMaster, un supliment alimentar ce a dat rezultate excepționale, destinat înlăturării stărilor de depresie și anxietate. În plus, acesta este recomandat și pentru perioadele intense de muncă sau activitate psihică și efort fizic asociat.

Zenmaster contine numeroase ingrediente active care combat starile depresive. Beneficiile acestor ingrediente au fost demonstrate științific.

  • Omega-3 (1)
  • Ginseng (2)
  • Bacopa Monnieri (3)
  • Vitamina B6 (4)
  • Vitamina B1(5)
  • Vitamina B12 (6)

ZenMaster are o mulțime de beneficii. Iată câteva dintre ele:

  • Îmbunătățește performanța cognitivă și activitatea cerebrală;
  • Îți oferă un boost de motivație;
  • Reduce pierderile de memorie;
  • Îmbunătățește capacitatea de învățare și de gestionare a problemelor.

Sursa:
1. Wani AL, Bhat SA, Ara A. Omega-3 fatty acids and the treatment of depression: a review of scientific evidence. Integr Med Res. 2015;4(3):132-141. doi:10.1016/j.imr.2015.07.003.

2. Lee S, Rhee DK. Effects of ginseng on stress-related depression, anxiety, and the hypothalamic-pituitary-adrenal axis. J Ginseng Res. 2017;41(4):589-594. doi:10.1016/j.jgr.2017.01.010.

3. Calabrese C, Gregory WL, Leo M, Kraemer D, Bone K, Oken B. Effects of a standardized Bacopa monnieri extract on cognitive performance, anxiety, and depression in the elderly: a randomized, double-blind, placebo-controlled trial. J Altern Complement Med. 2008 Jul;14(6):707-13. doi: 10.1089/acm.2008.0018. PMID: 18611150; PMCID: PMC3153866.

4. Field, D. T., Cracknell, R. O., Eastwood, J. R., Scarfe, P., Williams, C. M., Zheng, Y., & Tavassoli, T. (2022). High-dose Vitamin B6 supplementation reduces anxiety and strengthens visual surround suppression. Human Psychopharmacology: Clinical and Experimental, e2852.

5. Bettendorff L, Wins P. Biological functions of thiamine derivatives: Focus on non-coenzyme roles. OA Biochemistry 2013 May 01;1(1):10.

6. Hintikka J, Tolmunen T, Tanskanen A, Viinamäki H. High vitamin B12 level and good treatment outcome may be associated in major depressive disorder. BMC Psychiatry. 2003;3:17. Published 2003 Dec 2. doi:10.1186/1471-244X-3-17.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *