Alexa Daniela Munteanu

Medicamentele cu efect antidepresiv se pot elibera de la farmacie dar atunci când sunt sub formă de suplimente alimentare.

Mai exact, cele naturiste.

Soluțiile naturiste sunt recomandate în cazul forme ușoare de depresie sau anxietate.

Ce este depresia și de ce căutăm soluții naturale?

Depresia este mai mult decât o problemă psihologică, ea ne afectează atât pe care emoțional, cât și fizic, în funcție de gravitatea acesteia.

Atunci când sunt încă în faza de început, problemele legate de depresie pot fi tratate cu ajutorul medicamentelor naturiste.

Trebuie să știi faptul că medicamentele naturiste nu sunt la fel de puternice ca antidepresivele, vezi care sunt cele mai bune antidepresive din lume , de aceea sunt recomandate atunci când ne confruntăm cu depresia în formele ușoare.

De asemenea, este important să iei atitudine încă de la primele simptome.

Medicamente antidepresive fără rețetă

Produsele naturiste reprezintă un adevărat colac de salvare pentru a nu te adânci într-o depresie profundă, din care îți va fi foarte greu să ieși.

Iată câteva tipuri de medicamente care pot fi achiziționate fără prescripție medicală din farmacii:

1. SAM-e

Este o componentă care se regăsește în mod normal în organism în prezența magneziului. Această substanță se regăsește în cantități destul de mici în alimentație, și de aceea trebuie stimulată din exterior.

În plus, atunci când trecem prin perioade de stres profund sau tristețe puternică, cantitatea de SAM-e de care avem nevoie crește.

Poți cumpăra SAM-e din farmacii, acest supliment alimentar se regăsește sub forma unor pastiluțe.

2. Omega 3

Faptul că Omega3 este un adevărat ajutor în ceea ce privește tratarea depresiei este deja un lucru foarte bine cunoscut. Acizii grași care se regăsesc în Omega 3 au efecte foarte bune atunci când vine vorba de tratarea depresiei.

Omega 3-ul influențează într-un mod pozitiv activitatea creierului, acționând asupra neurotransmițătorilor ce sunt responsabili de echilibru emoțional și de emoțiile pozitive.

Dacă consumi frecvent alimente sau suplimente alimentare ce conțin Omega 3, starea îți va fi considerabil îmbunătățită. În plus, acest supliment alimentar nu are efecte secundare negative.

3. Lavanda

Mama Natură ne-a oferit o mulțime de daruri prețioase pentru sănătatea noastră.

Unul dintre aceste daruri este lavanda, care are numeroase proprietăți benefice organismului. În ceea ce privește stresul, depresia și anxietatea, lavanda ne ajută să ne calmăm.

Această plantă ne este de folos atunci când ne confruntăm cu stări de somnolență, luare în greutate, insomnie, oboseală, confuzie, dezorientare, amețeală, dificultăți de concentrare și alte tulburări aferente anxietății și depresiei.

Poți trata aceste probleme cu diferite ceaiuri naturiste care conțin lavandă, uleiuri esențiale și alte produse naturale pe bază de lavandă.

4. 5-HTP

Este una dintre substanțele ce activează la nivelul creierului și al sistemului nervos.

Are un rol esențial in producerea optimă a nivelului de serotonină, denumită popular “substanța fericirii”. 5-HTP este un supliment alimentar natural, extras din semințele plantei Griffonia Simplicifolia.

5. ZenMaster

Este un supliment alimentar, cu 18 ingrediente naturale, active, ce are o mulțime de beneficii pentru organism. Efectele calmante pe care ZenMaster le are ajută și la menținerea unui somn mai profund.

ZenMaster este destinat înlăturării stărilor de depresie și anxietate. În plus, acesta este recomandat și pentru perioadele intense de muncă sau activitate psihică și efort fizic asociat.

ZenMaster are o mulțime de beneficii. Iată câteva dintre ele:imbunătățește performanța cognitivă și activitatea cerebrală; iți oferă un boost de motivație; reduce pierderile de memorie; imbunătățește capacitatea de învățare și de gestionare a problemelor.

Zen Master conține : Omega-3 (1),Vitamina B1(2), Vitamina B12 (3), Vitamina B6 (4), Ginseng (5), Bacopa Monnieri (6)- ingrediente ce au la bază numeroase studii, care dovedesc eficiența lor în combaterea depresiei.

Alte soluții pentru a combate depresia natural

1. Ceaiuri pentru depresie

Ceaiurile naturiste, din diferite plante, au calitatea de a echilibra procesele chimice de la nivelul sistemului nervos.

Ceaiurile naturiste reduc stresul acumulat și favorizează producția de melatonină, substanța care ne ajută să avem un somn profund și liniștit.

2. Leacuri bătranești

Tratamentele naturiste nu dau niciodată greș, în cazul depresiei în fază incipientă, leacurile bătrănesti pentru depresie pot ameliora simptomele depresiei și anxietății.

3. Meditează

Meditația, indiferent de tipul acesteia, este foarte benefică. Este o modalitate prin care ne putem conecta mintea cu trupul. Îți vei cunoaște mai bine sentimentele și vei putea să-ți reconsideri gândurile. Acest lucru te va ajuta să găsești o altă abordare și să ai o atitudine mai pozitivă asupra vieții.

4. Ai grijă la ceea ce mănânci

Alimentația este foarte importantă. Dacă mănânci nesănătos, mai ales pe fond emoțional, nu vei face altceva decât să-ți agravezi starea.

Noi îți recomandăm să devii adeptul unei diete sănătoase. Vei avea parte astfel de o stare fizică generală bună, mai multă energie, și un aspect fizic mai plăcut.


Sursa:
1. Wani AL, Bhat SA, Ara A. Omega-3 fatty acids and the treatment of depression: a review of scientific evidence. Integr Med Res. 2015;4(3):132-141. doi:10.1016/j.imr.2015.07.003.

2. Bettendorff L, Wins P. Biological functions of thiamine derivatives: Focus on non-coenzyme roles. OA Biochemistry 2013 May 01;1(1):10.

3. Hintikka J, Tolmunen T, Tanskanen A, Viinamäki H. High vitamin B12 level and good treatment outcome may be associated in major depressive disorder. BMC Psychiatry. 2003;3:17. Published 2003 Dec 2. doi:10.1186/1471-244X-3-17.

4. Field, D. T., Cracknell, R. O., Eastwood, J. R., Scarfe, P., Williams, C. M., Zheng, Y., & Tavassoli, T. (2022). High-dose Vitamin B6 supplementation reduces anxiety and strengthens visual surround suppression. Human Psychopharmacology: Clinical and Experimental, e2852.

5. Lee S, Rhee DK. Effects of ginseng on stress-related depression, anxiety, and the hypothalamic-pituitary-adrenal axis. J Ginseng Res. 2017;41(4):589-594. doi:10.1016/j.jgr.2017.01.010.

6. Calabrese C, Gregory WL, Leo M, Kraemer D, Bone K, Oken B. Effects of a standardized Bacopa monnieri extract on cognitive performance, anxiety, and depression in the elderly: a randomized, double-blind, placebo-controlled trial. J Altern Complement Med. 2008 Jul;14(6):707-13. doi: 10.1089/acm.2008.0018. PMID: 18611150; PMCID: PMC3153866.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *